Saturday, October 25, 2008

Azizul's Manifesto

From Azizul's blog...

Manifesto:

Saya bentangkan manifesto ini setelah meneliti masalah-masalah yang dihadapi oleh majoriti pelajar Malaysia di Hradec Kralove ini. Makanya, manifesto ini adalah Problem Based dimana saya mencari punca dan mengetengahkan penyelesaiannya sebagai manifesto bagi pemilihan Pesiden CzeMSA HK. Harus diingat, segala manifesto ini adalah perkara-perkara yang saya rasakan saya mampu untuk lakukan. Segala yang berada diluar kemampuan saya, atau saya tidak yakin dapat lakukan, walaupun ianya adalah tidak mustahil untuk saya, tidak akan saya masukkan dalam manifesto ini.

For full manifesto, please visit this link: Azizul's Manifesto

5 comments:

Anonymous said...

manifesto en. azizul tu seolah-olah dalam czemsa ni cuma ada orang islam je... mcm mana dengan org yg bukan islam? ini bukannya pertubuhan islam tetapi pertubuhan pelajar malaysia... perasaan kaum lain harus diambil kira juga

Anonymous said...

Bagus..hebat gak..tp kalau akhi menang esok,ingatla nasihat ana ni.JAWATAN BUKAN UNTUK POPULARITI!!..tapi jawatan adalah AMANAH!!kita dah cukup banyak amanah (sebagai anak,kawan,pelajar, paling penting hamba Allah)..ada orang yg tak mampu nak pikul amanah banyak sgt,bukan sebab tak berupaya,tapi sbb takutkan pertanyaan masa alam kedua kita nnt,dia betul2 ke jalankan amanah tu sebaik mungkin atau x..dan ada orang,memang berupaya dan sanggup jalankan dgn sebaik2nya dan yakin dengan diri dia..dan ana harap akhi adalah orang kedua..tu je pesan ana ni.Good Luck esok!ana harap akhi menang esok..my vote is for you!

Anonymous said...

Dobry den!

"manifesto en. azizul tu seolah-olah dalam czemsa ni cuma ada orang islam je... mcm mana dengan org yg bukan islam? ini bukannya pertubuhan islam tetapi pertubuhan pelajar malaysia... perasaan kaum lain harus diambil kira juga"

terima kasih kepada anonymous atas komen tersebut cumenye, nk tnye gak komen tu merujuk kpd manifesto yg mane?

Anonymous said...

Salam
Tahniah Saudara Azizul kerana berjaya memperoleh kejayaan dlm election sbntr td. 2/3 ahli Czemsa telah bsetuju memilih anda. Semoga kemenangan saudara akan memacu CZEMSA kepada satu fasa yg lebih baek dr sebelumnya.

Dan, laksanakanlah manifesto seperti yg dijanjikan. Tidak perlu terburu2, take your time. Semoga semuanya bjalan lancar.

Kepada semua ahli CZEMSA, terimalah keputusan ini sbgai 1 simbol demokrasi yg masih subur. Sama2 la membantu Jawatankuasa CZEMSA yg baru dilantik ini. Hapuskan hasad dengki. Marilah bersama2 bganding bahu menggerakkan CZEMSA.

Till then,
Cheers
Salam

Anonymous said...

tahniah kepada saudara azizul.. kemenangan 2/3 jelas membuktikan sokongan yg kuat dan padu.. so, now it's time for everyone to work.. ketepikan unsur2 berpuak2, dan inilah masa utk kite bersatu..
sy pun pelik dgn komen yg mengatakan manifesto azizul seolah2 dlm czemsa cuma ada org Islam.. manifesto manakah yg dimaksudkan?? bagi sy, semua itu utk kepentingan ramai.. namun, agama sememangnye tak dpt diketepikan dari persatuan.. batas2 perlu dijaga, sambil mengambil kira hak semua pihak..

Disclaimer

This blog is maintained by International Relations and Public Affairs bureau and the Secretary. Please read the Rules and Regulations which can be found in the Topics section before posting any comment.

As mentioned in the Rules and Regulations, you are not allowed to post a comment as an anonymous or with an ambiguous name. Please state your name.